O nauczaniu języka angielskiego :)


niedziela, 4 lutego 2018

"Geography in music" - scenariusz lekcji

Dzisiaj chcę się z Wami podzielić scenariuszem lekcji, która łączy w sobie elementy wiedzy o brytyjskiej muzyce i geografii. Lekcję przeprowadziłam w klasie V. No to zaczynamy.

1. Uczniowie pracują w 4 grupach. Pierwszym elementem zajęć jest połączenie w pary nazw zespołów i miast, z których pochodzą. Ja wybrałam: The Beatles (Liverpool), Arctic Monkeys (Sheffield), Coldplay (London) oraz The 1975 (Manchester). Ponieważ wiedziałam, że moi uczniowie nie znają tych zespołów, a tym bardziej miast, z których pochodzą pary oznaczyłam kolorami.



Napisy do wydrukowania par:  The BeatlesThe 1975ColdplayArctic Monkeys.

2. Następnie dzieciaki dostają mapę Wielkiej Brytanii z zaznaczonymi kilkoma miastami. Uczniowie mogą korzystać z telefonów, a ich zadaniem jest odszukanie i zaznaczenie na mapie wyżej wymienionych czterech miast.




Mapę Wielkiej Brytanii (kontury) możecie znaleźć tutaj.


3. Kolejną częścią jest uzupełnianie notatek o zespołach. Każda z grup ma kompletną tylko jedną notatkę (każda z grup inną). Uczniowie z  po kolei czyta tę właśnie notatkę, pozostałe grupy uzupełniają brakujące informacje.

Notatki z lukami: The 1975ColdplayThe BeatlesArctic Monkeys.

4. Ostatnią częścią zajęć jest oczywiście piosenka. Uczniowie pracują już indywidualnie. Ich zadaniem jest uzupełnienie tekstu ze słuchu.  Przygotowałam dwie do wyboru "Chocolate" The 1975 oraz "I wanna be yours" Arctic Monkeys. Osobiście wolę tę drugą - jest zdecydowanie łatwiejsza do zrozumienia, zawiera kilka fajnych sformułowań (np. "you call the shots") i ma bardzo fajny tekst.

Piosenki z lukami: "I wanna be yours""Chocolate".

Piosenki są oczywiście dostępne na You Tubie:

"I wanna be yours"


"Chocolate"


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz